Pneumatic B&F d.o.o.  |  Dolenjska cesta 138  |  1000 Ljubljana  |  Tel.: +386 1 2800 880  |  Delovni čas: pon-pet: 08:00 do 18:00, sobota: 08:00 do 13:00

Gume, zimske in letne pnevmatike

Zamenjajte gume z naročilom preko spletnega obrazca in z obiskom našega hitrega servisa.

Košarica (0)
Košarica
Vaša košarica je prazna.
Iskalnik pnevmatik
Iskalnik platišč


Premer:
Širina:
Razmak:

Izberite kriterije:


Pravilen polnilni tlak pri nameščenih pnevmatikah prinaša več prednosti, ker je eden izmed ključnih elementov pri zagotavljanju dolge življenjske dobe pnevmatik. Za verodostojen prikaz polnilnega tlaka v nameščeni pnevmatiki bo poskrbela samo hladna, neogreta pnevmatika, ker zračni tlak v pnevmatikah med vožnjo ni konstanten. 

Vzamimo za primer avtomobilsko pnevmatiko, ki bo ob pravilnem, hladnem merjenju tlaka pokazala 2 bara pritiska. Ob vožnji avtomobila s hitrostjo 115 km/h bo zračni tlak v ogreti pnevmatiki (100°) padel na 1,5 bara, medtem ko se bo pri hitrosti 160 km/h povzpel na 2,5 bara. Če se vozite s prenizkim tlakom, potem boste imeli tudi težave pri morebitnem zaviranju, poleg tega boste hitreje obrabili pnevmatike. Zato pri nekaterih organizacijah, kot je nemški TÜV Süd, svetujejo uporabnikom, da naj pred daljšimi avtocestnimi etapami dvignejo tlak (+ 0,3 bara) v vseh štirih pnevmatikah, vendar velja ta nasvet samo v povezavi s polno naloženim vozilom, nikakor pa ni namenjen lažjemu podiranju 'avtocestnih hitrostnih rekordov'. V mejah normale je tudi dvig polnilnega tlaka pri praznem vozilu, vendar je tu uporabno in smiselno območje nekoliko ožje (od 0,1 do 0,3 bara). Dvig polnilnega tlaka v območju od 0,1 do 0,3 bara prinaša še nekaj trikov (lažje doseganje in rahlo povečanje končne hitrosti, večja nosilnost, nižji kotalni upor, nekoliko večja odpornost na 'aquaplaning' (splavanje), večja stabilnost avtomobila…), premore pa tudi nekaj minusov (manj udobna vožnja, slabša komunikacija voznika z volanskim mehanizmom…).

Nepravilen tlak v pnevmatikah pa povzroča tudi višjo povprečno porabo goriva. Ta je pogojena s količino izgubljenega tlaka (- 0,2 bara (+ 1 %), -0,4 bara (+ 2 %)). Če imate na vašem avtomobilu nameščene pnevmatike s še nižjim tlakom (- 0,6 bara) od predpisanega, potem bo vaš avtomobil ob premagovanju stotih kilometrov porabil dodatne 4 odstotke pogonskega goriva, ker bodo pnevmatike že ob minimalnem odstopanju (- 0,3 bara) ustvarile dodatnih 6 odstotkov kotalnega upora, za 30 odstotkov pa bo večja tudi sama obraba pnevmatik.